Podzimní coursing - Svitavy

11.11.2008 09:36

Na sobotu (8.11.) jsme se už dlouho dopředu těšily. Na toto datum byl totiž plánován coursing od RR-sportu ve Svitavách. Kolem 8 ranní jsme v nové sestavě - já, Fame, Romča s Lukášem a Berinkou - vyjeli. Pršelo. A pršelo hodně. Až jsme se začali obávat, jestli závody vůbec budou. Cesta rychle uběhla a už jsme parkovali na louce pod dráhou. Teta Romča šla holky nahlásit a já mezitím houfovala celé naše fórácké osazenstvo. A že se nás sešlo požehnaně - Kamča, Enzo, Yosinka, Chinarka, Monča a nesměla chybět ani teta Barča, která na moje výslovné přání přivezla nádherný a ještě líp chutnající dortík, na kterém jsme si v průběhu coursingu všichni pošmákli. Děkujemééé.

Ještě než celý závod začal, odběhla si Fame testovací kolečko, všem na startu oznámila, že to funguje a může se začít běhat. To už měla za sebou taky první výchovnou lekci, aby se trošku hodila do klidu a neprožívala ten střapec až tak moc. V tu chvíli se k nám přidala Marta od našeho tatíka Dargouška a s jemným úsměvem nám zvěstovala, že to stejně nepomůže, že je celá  tatínek :o)  Těšila jsem se, že uvidíme celou naši rodinku, vzápětí totiž dorazili i Krajánkovic s naší maminou Boný a tetou Kejtynou.  Viděli jsme se  poprvé od předání zrzky a tak jsme ani nevěděli, co dřív si říct. Marta vypustila Darga z auta, abychom nafotili nějaké rodinné fotečky. Jakmile jsme přesvědčili taťku a posléze i mamku :o) že Fame není vhodný objekt k páření, začal foťák cvakat.

Stále pršelo. Neohrožení organizátoři ale pouštěli střapeček o sto šest a tak už brzy přišla řada i na nás. Startovní místo už bylo pěkně rozmočené a já tiše i hlasitě varovala Fame, že jestli mě v tom bahně vymáchá, tak ji gulášek nemine.

A pak už to přišlo. Vypustila jsem Fame a ta nezaváhala ani vteřinku. Vystřelila a mazala ulovit toho igelitového nezbedu. Než se do toho stačila pořádně obout, střapeček se zastavil. Fame se ale rozhodla, že vlastně umí běhat i bez návnady a kolečko si oběhla i bez střapce. Nicméně jsme šly startovat ještě jednou. Na otázku, jestli to zvladne, jsem reagovala jen pobaveným úsměvem. Fame dostala střapcový amok, třepala se a hlasitě řvala na všechny, co natahovali lanko, že ona už chce běžéééét :o)  Tentokrát už všechno vyšlo a Fame zaběhla krásný běh, dokonce i zakillovala!

Čekání na druhý běh nám krásně uteklo, sešla se nás opravdu skvělá parta a tak jsme plkali, venčili zrzouny a koukali na výkony ostatních psů. Někdy i na výkony páníčků, protože bahnitá trať a kluzká tráva se některým stala osudnou :o)

Na druhý běh jsme nastupovaly už značně promoklé, ale Fame nemohlo naprosto nic vyvést z míry. I kdyby kolem prosvištělo tornádo, zrzavá by stejně viděla jen střapec. Čekání na druhý běh bylo poněkud dramatické, protože Cachettka kvůli poruše startovala víckrát a udržet Fame se stávalo olympijským výkonem.

Nakonec jsme to ustály a Fame mohla startovat. Svůj poslední běh si náležitě užívala a k pobavení ostatních střapec v zatáčce málem dohnala. K mé velké radosti i podruhé zakillovala a dokonce se tvářila, jakoby si opravdu něco ulovila.

Brzy měli doběháno všichni pejsci a před námi tak byla úžasná podívaná - společné běhy pejsků. Jelikož Fame je už profláklá svou posedlostí, poprosilo mě několik pánečků, jestli bych jim mohla zrzku půjčit na rozběhání jejich pejsků. Fame si nedovedla představit lepší scénář :o)  První běh startovala s Mončou a Enzem, dali si 2 kolečka, Fame zakillovala a já ji z cíle odvedla opět na start, kde už byla připravená Yoshinka, Chantalka a Kamča. Po dalších dvou kolech jsem Fame odtáhla, aby se přeci jen trošku vydýchala. Hlavu měla poprskanou bílou pěnou, po jazyku si málem šlapala, ale v očích stále jen nepřítomný výraz a touhu běžet.

Na start se připravovala Berinka s cizí fenou. A pak přišlo něco, co nikdo z nás nečekal - druhá fena z ničeho nic vystartovala a zakousla se Romči do nohy! Z dálky to vypadalo, jakoby se jen ohnala, ale po té, co se teta odbelhala z tratě, jsme zjistili, že má v noze horní i spodní špičák a to na celou hloubku. A co na tom všem bylo nejhorší? Hned několik věcí: 1. fena nedostala ani vynadáno, natož aby s ní bylo fláknuto o zem, jak by si zasloužila, 2. šla startovat s jinou fenou, kterou následně napadla u killu, 3. milá panička se ani nenamáhala zvednout prdel (pardon) a přijít se Romči omluvit!!! Musel to za ni udělat tatínek, ani ten ovšem nebyl schopen uznat chybu a stál si za tím, že Berinka na jejich fenu při startu vrčela!!! Kdo zná Beru, tak nepotřebuje dalšího komentáře. Možná by měl místo svádění viny na ostatní naučit slušnému chování nejen svou dceru, ale i vlastní fenu!

Zpět k závodu. Chystalo se vyhlašování. Očekávala jsem, že se Fame umístí zhruba v půlce startovního pole. 7. místo nám ale vyfoukla Berinka (moc ti gratulujeme, ty naše kukuřičné děcko :o))  a tak jsme musely čekat dál. Při vyhlašování 4. místa jsem lehce znervózněla a teta Romča začala nadskakovat, že budeme na bedně. 3. místo obsadila Chantalka, takže jsme počítaly s druhým. Na to byla ale vzápětí vyvolána Agátka a my jsme se po sobě začaly nechápavě dívat - zbylo totiž už jen jediné místo, ale 2 feny - Fame a Lara. Mé naděje v tu ránu pohasly, říkala jsem si, že nás někde zapomněli, a kdoví kde jsme skončily. Nevěřila jsem totiž, že zrovna Laru bychom mohly porazit. Jaké bylo ale moje překvapení, když Lara byla vyhlášena na 3. misto společně se Chantal!!!

Bylo tedy jasné, že FAME OBSADILA 1. MÍSTO v kategorii fen s úžasným časem (celkový počet 14 fen). Všichni kolem propukli v jásot. Mně vyvstala v hlavě jediná otázka: Jak já to moje kopyto dostanu na bednu??!! Naštěstí zafungoval Lukášek jako pomocník, vysadil Fame nahoru, ta si nesměle sedla a mžourala do objektivů.

Posbíraly jsme všechny ceny a jaly se přijímat gratulace. A že byly krásné a upřímné. Moc za ně děkujeme. Pohár putoval z ruky do ruky a já mezitím krmila holky vyhranými pamlsky. Po vyhlášení všech pejsků byly nachystány ceny pro Absolutního vítěze celého coursingu, tedy psa s nejlepším časem vůbec, bez ohledu na pohlaví a věk. Vesele jsem krmila Berinku a Fame, když mi teta Romča říká: Prosím tě, utři si tu zaslintanou ruku, půjdeš pro Absoluta!  Jen jsem se zasmála, že jako nehrozí, že Fame přece nepředběhne psa. A tak jsem krmila dál.

Najednou ale zaznělo: ABSOLUTNÍM VÍTĚZEM CELÉHO COURSINGU SE STÁVÁ FENEČKA FAME !!!!!!   Nemohla jsem tomu uvěřit. Fame vyhrála celý závod a nechala za sebou (když nepočítám baby a juniory) 27 psů!!! Ani Fame tomu nevěřila a pro ceny si nechtěla jít :o) Posléze se tvářila velice skromně a odmítala pózovat, napravil to až vzduchem lítající řízek :o)

A tak jsme posbíraly další ceny a přijímaly další gratulace. Byl to krásný pocit a jsme moc rády, že se našeho úspěchu mohla účastnit i psí mamka a taťka. Pomaličku jsme se rozloučili, odnesli věci do auta a po krátké výcvikové lekci od tety Barči jsme se vydali na zpáteční cestu. Unavení, vyběhaní, mokří, se spoustou krásných zážitků, cen a taky jednou prokouslou nohou :o)

Děkujeme všem co se na této úžasné akci podíleli, jste super, a moc se těšíme na další coursing. Děkujeme za úžasné dárečky, poháry i ceny.  A hlavně za vaše nadšení pro tento báječný sport.

Děkujeme všem za krásné gratulace, moc si jich vážíme a těší nás.

Děkujeme všem fórákům, co na coursing dorazili, jsme moc rády, že jsme vás konečně poznaly. A taky strejdovi Lukáškovi za pomoc s nemehlem :o)

Moc děkujeme všem fotografům za úžasné fotky - Vlčkovým (ascot.cz), Katce (lambra.ic.cz)

A v neposlední řadě chci poděkovat barakudici zrzavé, že tak parádně běžela a udělala nám všem ohromnou radost. Já snad ještě nakonec začnu věřit, že z tebe něco bude! :o)))

 

Všechny fotky a výsledky celého závodu:

www.famezkorycanskychskal.rajce.idnes.cz/16._mesic

www.rr-sport.cz/cze/coursing_811.htm

 

 

 

 

—————

Zpět